“New thinking for the New Millenium”. Dit boek laat mij niet meer los.
Zoals in vrijwel al de boeken van Edward de Bono, komt de inhoud soms wat ‘hap-snap’ over. Van de hak op te tak, veel herhalingen en de structuur is soms ver te zoeken. Daarbij lijkt hij in al zijn boeken vooral te verwijzen naar zijn andere boeken, waardoor het soms aanvoelt als een oppervlakkig geheel.
Maar ondanks dat, is zijn visie te waardevol om te laten liggen. Ook dit boek, New Thinking for the New Millennium, vind ik zeker de moeite waard om te lezen! Hierin laat hij zien dat onze huidige/traditionele manier van denken niet meer voldoende is. In de veranderende wereld waarin we leven is er ook behoefte aan een ander soort denken.
Hij gebruikt het woord ‘design’ om dit soort denken aan te geven, maar laat je hier niet door afleiden. Het heeft niets te maken met grafisch design of iets dergelijks. Design denken is het soort denken dat dingen samenbrengt om waarde te leveren.
You can analyse the past, but you need to design the future
Dit boek is onder meer te bestellen bij Bol.com.
Tevens beschikbaar in een andere, vergelijkbare versie: Think – Before it’s too late.
Toevoeging april 2011: op de site van management team is dit boek opgenomen in de lijst van favoriete business boeken.