Alles draait om het creëren van waarde.
Maar hoe maak je duidelijk dat wat jij doet echt de moeite waard is?
Hoe laat jij zien dat wat je doet waardevol is?
Veel mensen en afdelingen in de informatiedienstverlening moeten zichzelf heruitvinden om hun positie te handhaven.
Door de snel veranderende wereld en nieuwe technologieën zijn velen gedwongen om opnieuw hun waarde te bewijzen en hun bestaansrecht te rechtvaardigen.
Sommigen kunnen dat prima. Totdat er bezuinigd moet worden of er andersoortige concurrenten bijkomen.
Dan blijkt het toch lastig om anderen te overtuigen van de waarde die jij toevoegt.
Daarom is er deze cursus.
Speciaal voor gedreven informatieprofessionals, teams en afdelingen in de informatiesector die willen leren hoe je ‘de wereld’ voor eens en altijd duidelijk kunt maken waarom wat je doet echt de moeite waard is.
Want, Like it or not, we’re all in sales now. Zoals Daniel Pink het zegt:
“Whether we’re employees pitching colleagues on a new idea, entrepreneurs enticing funders to invest, or parents and teachers cajoling children to study, we spend our days trying to move others. Like it or not, we’re all in sales now.”
Over deze cursus
In deze tweedaagse cursus maak je een kort, krachtig en persoonlijk verhaal dat anderen overtuigt van jouw waarde: Storytelling.
Ook leer je technieken om jouw verhaal overtuigend te brengen: StorySelling.
De cursus wordt gegeven door Mimoun Oaissa en Daphne Depassé, in samenwerking met Erwin la Roi.
De twee cursusdagen zijn interactief, inspireren en zetten aan tot nadenken en actie. Geen PowerPoint presentaties met lange teksten, maar veel beeldmateriaal, emmers energie en vooral: DOEN.
Tijdens de cursus staan twee dingen centraal:
- Learning by sharing (leren van elkaar)
- Learning by doing (daadwerkelijk doen: aan de slag)
Tussen de 2 cursusdagen in ga je aan de slag met je eigen verhaal. Voor een optimaal resultaat is hiervoor een tijdsinvestering van ongeveer een halve dag gewenst.
Wat levert het op?
Aan het einde van de twee dagen kun je een krachtige, persoonlijke pitch geven die jouw toegevoegde waarde duidelijk en overtuigend over het voetlicht brengt. Gegarandeerd.
PS. Ook handig voor op verjaardagsfeestjes ;-) In een minuut kunnen vertellen wat je doet en waarom dat belangrijk en interessant is.
Testimonials
Een greep uit de ervaringen van deelnemers:
“De beste communicatietraining die ik tot nu toe heb gehad’. Dat was slechts één van de vele lovende reacties van een deelnemer aan onze training Storyselling. Een absolute aanrader voor iedereen die zijn of haar verhaal op een totaal andere en effectievere manier wil vertellen!”
– Aart van der Kooij, Nationale Politie –
“De cursus Storyselling was voor mij op een positieve manier uit je comfortzone gehaald worden! Daarnaast ook veel geleerd van de pitches van de mede Storysellers. Complimenten voor Daphne, Mimoun en Erwin!”
– Teun Lamers, Universiteit Leiden –
“In de hectiek waarbinnen we tegenwoordig werken vind ik het belangrijk om snel datgene over te brengen wat er toe doet. De wijze waarop ik bij Storytelling geleerd heb om te gaan met pitchen heb ik als zeer bruikbaar en waardevol ervaren. De gebruikte tools vind ik praktisch en je kunt ze snel eigen te maken (tijdens de training!) en ze hebben me ondertussen meer dan eens ondersteunt in het overbrengen van datgene wat er in een specifieke situatie echt toe doet.
En dat hoeft niet een persé een pitch te zijn voor een groot project of idee! Het is zeker ook bruikbaar om iets te verhelderen in een 1 op 1 gesprek met een teamlid of in verdediging van een beleidsstuk. Uiteindelijk wil ik sneller begrepen worden zonder in onnodige en ellenlange inhoudelijke discussies te verzanden , en daar heeft Storytelling mij op hun unieke en eigen wijze mee geholpen!”
– Nico Boom, Scalda –
“Het was een erg waardevolle cursus. Ik heb er echt iets aan gehad voor de toekomst. Het lijken moeilijke tips van tevoren. Hoe kom ik verder. Maar uiteindelijk bleken het hele simpele trucs te zijn, die ik direct kan toepassen.” (zie ook zijn persoonlijke blog)
– Patrick Heemstra –
Praktische informatie
Data
De cursussen met open inschrijving hebben inmiddels plaatsgevonden. Als je op de hoogte gehouden wil worden van nieuwe open cursussen, dan kun je een e-mail sturen aan Erwin la Roi. Je ontvangt dan een berichtje als het zover is.
In-company
Deze cursus blijft in-company mogelijk.
Mail voor meer informatie over de mogelijkheden en een prijsopgave naar Erwin la Roi.