De wereld verandert snel en vele innovatieve business modellen zijn in opkomst. Nieuwe organisaties dagen de ‘oude garde’ uit, waarvan vele nog koortsachtig worstelen om zichzelf opnieuw uit te vinden (zie hierover ook mijn artikel in SDU – Gezocht: een nieuwe identiteit).
Hoe kun je nieuwe krachtige business modellen uitvinden, ontwerpen en implementeren? Hoe kun je de ‘oude’, bestaande ombuigen en vervangen?
Dit boek is een absolute aanrader voor iedereen die toe is aan een nieuw business model, of de bestaande wil verbeteren.
Het is (gelukkig!) geen typisch strategie of management boek. Het is prachtig ontworpen: snel, simpel en in een visueel formaat. En direct toepasbaar.
Het boek is opgedeeld in een aantal secties, met concepten, technieken en tools. Het Canvas – met de negen bouwstenen – is een belangrijke basis. In het ‘design’ hoofdstuk beschrijven ze een aantal technieken en tools om en in een apart hoofdstuk gaan ze in op het proces.
Te bestellen bij o.a. Managementboek, in het Engels of in het Nederlands.
NB. Zoals ik in een eerder blog schreef, hebben we dit Canvas model toegepast bij een project in Kaapstad.
Voor mij is het Canvas een mooi hulpmiddel om samen na te denken en vorm te geven. Inmiddels ben ik dan ook aangesloten bij de ‘club’ om ervaringen te delen en verder te ontwikkelen.
Pingback: Design Thinking – The Movie |